Yapay Zeka ve Oyun Teknolojileri Demoday Programı düzenlendi
Antalya Teknokent Yapay Zeka ve Oyun Teknolojileri Hızlandırma Programı Projesi kapsamında Yapay Zeka ve Oyun Teknolojileri Demoday Programı düzenlendi. Bu alanda 1 yıl süren eğitimlere katılan 35 genç girişimci çalışmalarıyla ilgili sunumlarını gerçekleştirdi.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Konferans Salonunda
Yapay Zeka ve Oyun Teknolojileri Demoday Programı gerçekleştirildi.
Programın girişimciliğin, teknolojinin kesişim noktasında
bir buluşmayı temsil ettiğini söyleyen Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr.
Özlenen Özkan, “Bu program sayesinde, potansiyel girişimciler, start-up’lar ve
firmalar güncel bilgiye, nitelikli eğitim ve mentorluk hizmetlerine erişim
sağlamış, iş ağlarına katılım sağlamış ve kamu destekleri hakkında bilgi
edinmişlerdir. 2023 Nisan ayında başlayan ve bir yıl süren projede yapay zeka
ve oyun teknolojileri alanında farkındalık oluşturma ve bilgilendirme
faaliyetlerinin yanı sıra, hızlandırma programı kapsamında uzman eğitmenler ve
mentorler ile çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Bugün de burada projeye kabul
edilen 15’in üzerinde girişimcinin hızlandırma programında elde ettiği
kazanımlarıyla hazırladıkları sunumlarını izleyeceğiz. Ben şimdiden her birini
tebrik ediyorum. Çünkü girişimcilik gerçekten cesaret, azim, sabır, yoğun emek
gerektirir. Bugün burada olanlar da bu niteliklere sahip olduğunu kanıtlamışlardır.
Dilerim hayallerinize, hedeflerinize en kısa sürede ulaşırsınız. Bu başarılar
sadece bireysel başarınız da olmayacak. Bu tür girişimler, ülkemizin teknolojik
ve ekonomik kalkınmasına da büyük katkı sağlamaktadır” dedi.
“YAPAY ZEKA
VAZGEÇİLMEZ BİR KONUMA GELDİ”
Yapay zekâ kullanımı sağlıktan savunmaya hemen her sektörde
daha da vazgeçilmez bir konuma geldiğini ifade eden Rektör Özkan, “Yine oyun
sektörü girişimcilik ekosisteminin parlayan yıldızlarından biri. “Digital 2023:
Turkey” raporunda belirtildiği üzere 8 milyarın üzerinde bulunan dünya
nüfusunun bugün 5,44 milyarı telefon kullanıcısı 5,16 milyarı ise internet
kullanıcısı. Bu da dünya nüfusunun yüzde 64’ünün çevrimiçi olduğunu
göstermektedir. Bu oranlar her geçen gün daha da artmaktadır.” şeklinde
konuştu.
“GENÇ BEYİNLERE OLAN
GÜVENİMİZ TAM”
Rektör Özkan, “Gençler çok iyi biliyordur, benim de kızlarım
sayesinde varlığından haberdar olduğum Minecraft oyunu tam 300 milyon satış
sayısıyla tüm zamanların en çok satılan oyun ünvanını elde etti. Büyük bir
hızla gelişen bu teknolojileri geriden takip etme lüksümüz yok. Hepinizin
bildiği gibi 2020 yılında yerli bir oyun şirketimiz de tam 1,8 milyar dolara
satılmıştı. O dönemin Sanayi ve Teknoloji Bakanı olan Sayın Mustafa Varank da
bu müjdeyi “İlk Türk unicorn yani Turcorn hayırlı olsun” paylaşımıyla
duyurmuştu. Bildiğiniz gibi 1 milyar dolar değerin üzerindeki şirketlere
Unicorn adı veriliyor. Türk ekonomi tarihinin en büyük şirket satışlarından
biri olan bu satış Türkiye’nin girişimcilik potansiyelini ve oyun sektöründeki
büyüme fırsatlarını ortaya koyan önemli bir dönüm noktası oldu. Aradan geçen 4
yılda teknoloji alanındaki 6 Türk şirketi daha bu ünvana sahip oldu. Ancak, bu
potansiyelin tam olarak değerlendirilmesi için daha fazla girişimci ve
yenilikçi projeye ihtiyaç var. Yeni unicornların da bugün buradaki parlak
beyinlerden çıkacağına inanıyorum. Türkiye olarak, bu genç beyinlere olan
güvenimiz tam. Bugün burada bir araya gelmemizin en önemli amacı da bu
potansiyeli ortaya çıkarmak ve geleceğin teknoloji liderlerini desteklemektir.
Girişimcilerin iş fikirlerini ve projelerini sunumlarla paylaşacakları bir
platformdayız. Aynı zamanda, sektörün önde gelen isimlerinden oluşan bir
panelde, yapay zeka ve oyun teknolojileri üzerine ilham verici tartışmalar gerçekleştireceğiz.
Bu panel, sadece bilgi paylaşımına değil, aynı zamanda gelecek nesil
girişimcilere ilham olacak deneyimlerin paylaşılacağı, hatta belki yeni iş
birlikleri ve gelecek projelerin temellerinin atıldığı bir ortam sunacak.
Etkinliğimize katılan herkese, değerli katkıları için şimdiden teşekkür ediyorum”
ifadelerini kullandı.
“ANTALYA’YI TEKNOLOJİ
VE BİLİŞİM ŞEHRİ YAPMA HEDEFİ”
Antalya Teknokent olarak birçok etkinliği hayata
geçirdiklerini söyleyen Antalya Teknokent Genel Müdürü Dr. İbrahim Yavuz, “13
tane kümelenme çalışmamız var. Bunlardan bir tanesi yapay zeka ve oyun
teknolojileri kümelenmesi. Bu bağlamda kalkınma ajansımızla yürüttüğümüz yapay
zeka ve oyun teknolojileri hızlandırma programının bugün demoday
programındayız. 35 tane girişimcimiz bugün bizlere sunum yapacak. Biz dünya
ölçeğinde de baktığımızda yatırım planlanmasının yapılması, girişimcinin sunum
yapması, kendi iş şeklini oluşturması ve kendi ticari planını yapması
noktasında bu eğitimleri önemsiyoruz. Antalya’yı bir teknoloji ve bilişim şehri
yapma yolunda hedeflerimiz var. Akdeniz Üniversitesi ve Antalya Teknokent bunun
lokomotifi” dedi.
“GAMİNG VE YAPAY ZEKA
ALANINDA ŞEHİR KULUÇKASI”
Antalya’da 2 yıl önce yaptıkları bir araştırmada çok fazla
oyun, yazılım üretmek için Antalya’ya gelen hem dijital göçebe hem de gerçekten
Antalya’da yaşayan girişimcilerin olduğunu fark ettiklerini söyleyen Yavuz,
“Ancak bunların eğitim alabilecekleri bir program yoktu. Bu kapsamda bunu
gerçekleştirmiş olduk. Artık bu yeni dönemde de yeni bir hedefimiz var,
Üniversite kampüsümüzün dışında bir şehir kuluçkamız var. Oradaki alanda da
üniversite ile şehir bütünleşmesi anlamında yine içerisinde de oyuncularımızın
gaming işi yapan arkadaşlarımızın olduğu yapay zekaya çalışan kişilerin olduğu
bir alan planlıyoruz. Yapay zeka kısmında da sağlıktan turizme, robotik
teknolojisinden makine mühendisliği alanına kadar birçok çalışma var. Sadece
biz oyun teknolojileri değil aynı zamanda yapay zeka ile ilgili de entegrasyonu
sağlayan bir programda gerçekleştirdik” şeklinde konuştu.
“185 MİLYAR DOLAR
CİVARINDAKİ BİR PAZAR”
Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Volkan Güler,
“Oyun ve yapay zeka konusunda 2023 yılında baktığımızda global pazarda 185
milyar dolar civarındaki bir pazardan bahsediyoruz. Ölçek olarak mobil oyunlar
toplam bu piyasasının yüzde 49’unu oluşturuyor. Yarıya yakını mobil oyunlar ki
Türk girişimcilerinde aslında fena olmadığı bir alandan bahsediyoruz. Yüzde
22’sini PC oyunları oluşturuyor. Ki, 40 milyar dolarlık bir toplam hacmi
oluşturuyor. Yüzde 29 ise konsol oyunlarını kapsayan bir alanda bahsediyoruz”
dedi.
Konuşmaların ardından toplu fotoğraf çekimi
gerçekleştirildi.
UZMAN İSİMLER
TECRÜBELERİNİ PAYLAŞTI
Uzman deneyim ve tecrübe paylaşımı Akdeniz Üniversitesi
Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mehmet Kayakuş tarafından Yapay Zeka Güncel Çalışmalar,
Piksel Akademi Kurucusu Emrah Kozan Girişimciler için Design Thinking paylaşımı
yapıldı. Firma deneyim ve tecrübe paylaşımı Bilgi Transferi Teknoloji
Mühendislik ve Yönetim Danışmanlığı Ticaret A.Ş. Kurucusu Ufuk Peker, Kiki
Games Kurucusu Mustafa Kilci, TEKNODEV Bilgisayar Kurucusu Sıtkı Emre Solak
tarafından yapıldı.
Yapay Zeka Ve Oyun Teknolojilerinde Sektörel Bakış Panelinde
Web Tasarım Uzmanı & Gamfed Türkiye Gönüllüsü Hakan Acar Moderatör, Noxart
Games Genel Müdürü & Gamfed Türkiye Gönüllüsü Ali Özalpay, Akademisyen
& Wefi Games Kurucusu & Gamfed Türkiye Gönüllüsü Afra Çalık, Eğitimci
& Gamfed Türkiye Gönüllüsü Selame Hopurcuoğlu, konuşma gerçekleştirdi.
Programın açılışına Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr.
Özlenen Özkan, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Şükrü Özen, Prof. Dr. Cengiz
Toker, Antalya Teknokent Genel Müdürü Dr. İbrahim Yavuz, Batı Akdeniz Kalkınma
Ajansı Genel Sekreteri Volkan Güler, KOSGEB Antalya İl Müdürü İbrahim Uğur
Erkış akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
İHA