41 Kere MAŞALLAH

Akdeniz Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Akdeniz Uygarlıkları Araştırma Enstitüsü, Akdeniz Ortaçağ Araştırmaları Anabilim Dalı Öğr. Gör. Terrance Michael Patrick Duggan tarafından hazırlanan "Bahçeden 41" temalı yağlı boya sergisi ziyaretçilerine 41 kere Maşallah dedirtiyor.

Akdeniz Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Akdeniz Uygarlıkları Araştırma Enstitüsü, Akdeniz Ortaçağ Araştırmaları Anabilim Dalı Öğr. Gör. Terrance Michael Patrick Duggan tarafından hazırlanan "Bahçeden 41" temalı yağlı boya sergisi ziyaretçilerine 41 kere Maşallah dedirtiyor.
Akdeniz Uygarlıkları Araştırma Enstitüsü sergi salonunda 15 Mayıs 2018 tarihinde ziyarete açılan serginin teması, kırk bir tane çiçeğin görseli üzerine kurgulanmış.

Küratörlüğünü Arş. Gör. Fatih Yılmaz ve Arş. Gör. Hakan Kurul’un yaptığı sergide konuşan Öğr. Gör. Duggan “ Sergide yer alan yağlı boya tabloların tuvale dökülme süreci 25 yılı aşkın bir süre önce başladı. Bazı tablolar 2000 ile 2003 yıllarında İstanbul IRCICA’da sergilendi. 1996 ile 1998 yıllarında Antalya’da ve 2000 yılında Konya’da farklı tablolar sanatseverlerin ilgisine sunuldu. Sergide izleyeceğiniz bazı örnekler ise daha önce hiç sergilenmedi. 2018 yılında da sergiye yeni tablolar eklenmeye devam etti. Her bir tablo; Selçuklu, Beylikler veya Osmanlı dönemlerinden kalma stilleri yansıtan çini ve mermer işçiliğinde veya halı dokumacılığında ön planda yer alan özgün bitki, ağaç ve çiçek figürleriyle oluşturulan bir tasarım ile birleştirildi.” dedi.

“KIRK BİR KERE MAŞALLAH”
Tablolarının motiflerin, şekillerin ve renklerin bir araya gelmesinden oluştuğunu söyleyen Öğr. Gör. Duggan, “Bir ayrıntı ile diğer bir ayrıntı arasında bir bağlantı mevcuttur, aynı şekilde ayrıntı ile özgünlük ve tasarım arasında da yine bir bağlantı vardır. Amaç, henüz nesli tükenmemiş bitkileri ve çiçekleri izlerken, her bir tablonun içerisinde bir uyum yakalamaktır. Bu serginin başlığında yer alan “bahçe” kelimesi; bir bahçenin mükemmelliğini ve güzelliğini vurgulamak, aynı zamanda dünyamızı ve Cennet’i anımsatan bir bahçenin idealize edilebilmesi için tercih edilmiştir. 41 rakamının serginin başlığında yer alması ise; hem 40 rakamının bolluğu ve çokluğu simgelemesinden hem de 1 rakamının ‘Tek ve Benzersiz’ olmak ile özdeşleşmesiyle ilgilidir. Böylelikle kırk bir ifadesi, “kırk bir kere Maşallah” ibaresinde olduğu gibi, “Bir ve Nice” gibi bir manayı bünyesinde barındırmaktadır.” diye konuştu.

Akdeniz Uygarlıkları Araştırma Enstitüsü sergi salonunda 25 Haziran 2018 tarihine kadar sanatseverlerin beğenisine sunulacak yağlı boya sergisi 41 çiçeğiyle ziyaretçilerini bekliyor.